Clique em “Ver mais” para ter a visão geral ou acesse diretamente os conteúdos através dos links abaixo.
Ver maisConheça as ênfases e atividades realizadas na Igreja Evangélica de Confissão Luterana no Brasil (IECLB).
Ver maisTenha acesso a conteúdos por temas e âmbitos de trabalho da Igreja Evangélica de Confissão Luterana no Brasil (IECLB).
Ver maisAcesse serviços e documentos da Igreja Evangélica de Confissão Luterana no Brasil (IECLB).
Ver maisConfira os eventos e os cursos oferecidos pela Igreja Evangélica de Confissão Luterana no Brasil (IECLB).
Ver maisFortaleça a fé com as Senhas Diárias, as Meditações Diárias e o Culto Nacional Online.
Ver maisFique por dentro do que acontece na Igreja Evangélica de Confissão Luterana no Brasil (IECLB).
Ver mais
DIA | DATA LITÚRGICA | INSTÂNCIA | DESTINAÇÃO | |
JAN | 07 | 1º Domingo após Epifania | Local | Consulte sua Comunidade / Paróquia |
14 | 2º Domingo após Epifania | Sinodal | > Missão no Sínodo | |
21 | 3º Domingo após Epifania | Nacional | > Fundo para Educação Cristã Continua | |
28 | 4º Domingo após Epifania | Local | Consulte sua Comunidade / Paróquia | |
FEV | 04 | 5º Domingo após Epifania | Sinodal | > Dia Sinodal da Igreja – Jubileu dos 200 anos de presença no Sínodo |
11 | 6º Domingo após Epifania | Nacional | > Programa de Acompanhamento a Estudantes de Teologia da IECLB | |
18 | 1º Domingo na Quaresma | Local | Consulte sua Comunidade / Paróquia | |
25 | 2º Domingo na Quaresma | Sinodal | > Fundo para Grupos de Trabalho no Sínodo: Diaconia | |
MAR | 03 | 3º Domingo na Quaresma | Nacional | > Fundo para o Trabalho com Música e Liturgia |
10 | 4º Domingo na Quaresma | Local | Consulte sua Comunidade / Paróquia | |
17 | 5º Domingo na Quaresma | Sinodal | > Missão no Sínodo | |
24 | Domingo de Ramos | Nacional | > Fundo para Implementação de Capelanias da Saúde | |
28 | Quinta-feira da Paixão | Local | Consulte sua Comunidade / Paróquia | |
29 | Sexta-feira da Paixão | Sinodal | > Dia Sinodal da Igreja – Jubileu dos 200 anos de presença no Sínodo | |
31 | Domingo da Páscoa | Nacional | > Programa de Acompanhamento a Ministras e Ministros | |
ABR | 07 | 2º Domingo da Páscoa | Local | Consulte sua Comunidade / Paróquia |
14 | 3º Domingo da Páscoa | Sinodal | > Fundo para Comunicação e Divulgação | |
21 | 4º Domingo da Páscoa | Nacional | > Fundo para o Trabalho Diaconal | |
28 | 5º Domingo da Páscoa | Local | Consulte sua Comunidade / Paróquia | |
MAI | 05 | 6º Domingo da Páscoa | Sinodal | > Missão no Sínodo |
09 | Ascensão do Senhor | Local | Consulte sua Comunidade / Paróquia | |
12 | 7º Domingo da Páscoa – Dia das Mães | ESPECIAL | > Casa Matriz de Diaconisas: Vocação, Acolhimento, Cuidado | |
19 | Domingo de Pentecostes | ESPECIAL | > Fundo de Missão no País – P. Homero Severo Pinto | |
26 | 1º Domingo após Pentecostes – Trindade | Nacional | > Fundo de Missão no Exterior Irmã Doraci J. Edinger / Fundo para promoção do Ecumenismo | |
JUN | 02 | 2º Domingo após Pentecostes | Local | Consulte sua Comunidade / Paróquia |
09 | 3º Domingo após Pentecostes | Sinodal | > Fundo para Grupos de trabalho no Sínodo: Educação Cristã Contínua / Comunidades Criativas | |
16 | 4º Domingo após Pentecostes | Nacional | > Vocação e Sustentabilidade da ADL – Associação Diacônica Luterana | |
23 | 5º Domingo após Pentecostes | Local | Consulte sua Comunidade / Paróquia | |
30 | 6º Domingo após Pentecostes | Sinodal | > Fundo para Comunicação e Divulgação | |
JUL | 07 | 7º Domingo após Pentecostes | Nacional | > Fundo de Financiamento e Auxílio para Formação Teológica – FFAFT |
14 | 8º Domingo após Pentecostes | Local | Consulte sua Comunidade / Paróquia | |
21 | 9º Domingo após Pentecostes | Sinodal | > Missão no Sínodo | |
28 | 10º Domingo após Pentecostes | Nacional | > Apoio à Missão entre e com Povos Indígenas | |
AGO | 04 | 11º Domingo após Pentecostes | Local | Consulte sua Comunidade / Paróquia |
11 | 12º Domingo após Pentecostes – Dia dos Pais | Sinodal | > Fundo para Grupos de Trabalho no Sínodo: OASE / Mulheres | |
18 | 13º Domingo após Pentecostes | Nacional | > Missão no Sínodo Amazônia | |
25 | 14º Domingo após Pentecostes | ESPECIAL | > Trabalho de Inclusão e Acessibilidade – Pessoas com Deficiência | |
SET | 01 | 15º Domingo após Pentecostes | Local | Consulte sua Comunidade / Paróquia |
08 | 16º Domingo após Pentecostes | Sinodal | > Fundo para Grupos de trabalho no Sínodo: Música | |
15 | 17º Domingo após Pentecostes | Nacional | > Missão no Sínodo Brasil Central | |
22 | 18º Domingo após Pentecostes | Local | Consulte sua Comunidade / Paróquia | |
29 | 19º Domingo após Pentecostes | Sinodal | > Missão no Sínodo | |
OUT | 06 | 20º Domingo após Pentecostes | Nacional | > Fundo para o Trabalho com Jovens |
13 | 21º Domingo após Pentecostes | Local | Consulte sua Comunidade / Paróquia | |
20 | 22º Domingo após Pentecostes | Sinodal | > Fundo para Grupos de trabalho no Sínodo: Juventude | |
27 | 23º Domingo após Pentecostes | Nacional | > Missão no Sínodo Mato Grosso | |
31 | Dia da Reforma | Local | Consulte sua Comunidade / Paróquia | |
NOV | 03 | 24º Domingo após Pentecostes | Sinodal | > Missão no Sínodo |
10 | 25º Domingo após Pentecostes | Nacional | > Missão com Literatura Evangelística | |
17 | 26º Domingo após Pentecostes | Local | Consulte sua Comunidade / Paróquia | |
24 | Último Domingo Ano Eclesiástico / Cristo Rei | Sinodal | > Fundo para Grupos de trabalho no Sínodo: Educação Cristã Contínua – vídeos de histórias bíblicas para crianças | |
DEZ | 01 | 1º Domingo de Advento | ESPECIAL | > Apoio a Comunidades Necessitadas e Novas – OGA |
08 | 2º Domingo de Advento | ESPECIAL | > Fundo para Divulgação da Bíblia e Publicações | |
15 | 3º Domingo de Advento | Nacional | > Trabalho com Mulheres e Coordenação de Gênero | |
22 | 4º Domingo de Advento | Local | Consulte sua Comunidade / Paróquia | |
24 | Véspera de Natal | Sinodal | > Fundo para Grupos de Trabalho no Sínodo: OASE / Mulheres | |
25 | Natal | Nacional | > Programa de Acompanhamento a Candidatas e Candidatos ao Ministério com Ordenação | |
29 | 1º Domingo após Natal | Local | Consulte sua Comunidade / Paróquia | |
31 | Véspera de Ano Novo / Silvestre | Sinodal | > Missão no Sínodo |
Portal Luterano
We firmly believe that the internet should be available and accessible to anyone, and are committed to providing a website that is accessible to the widest possible audience, regardless of circumstance and ability.
To fulfill this, we aim to adhere as strictly as possible to the World Wide Web Consortium’s (W3C) Web Content Accessibility Guidelines 2.1 (WCAG 2.1) at the AA level. These guidelines explain how to make web content accessible to people with a wide array of disabilities. Complying with those guidelines helps us ensure that the website is accessible to all people: blind people, people with motor impairments, visual impairment, cognitive disabilities, and more.
This website utilizes various technologies that are meant to make it as accessible as possible at all times. We utilize an accessibility interface that allows persons with specific disabilities to adjust the website’s UI (user interface) and design it to their personal needs.
Additionally, the website utilizes an AI-based application that runs in the background and optimizes its accessibility level constantly. This application remediates the website’s HTML, adapts Its functionality and behavior for screen-readers used by the blind users, and for keyboard functions used by individuals with motor impairments.
If you’ve found a malfunction or have ideas for improvement, we’ll be happy to hear from you. You can reach out to the website’s operators by using the following email
Our website implements the ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications) technique, alongside various different behavioral changes, to ensure blind users visiting with screen-readers are able to read, comprehend, and enjoy the website’s functions. As soon as a user with a screen-reader enters your site, they immediately receive a prompt to enter the Screen-Reader Profile so they can browse and operate your site effectively. Here’s how our website covers some of the most important screen-reader requirements, alongside console screenshots of code examples:
Screen-reader optimization: we run a background process that learns the website’s components from top to bottom, to ensure ongoing compliance even when updating the website. In this process, we provide screen-readers with meaningful data using the ARIA set of attributes. For example, we provide accurate form labels; descriptions for actionable icons (social media icons, search icons, cart icons, etc.); validation guidance for form inputs; element roles such as buttons, menus, modal dialogues (popups), and others. Additionally, the background process scans all the website’s images and provides an accurate and meaningful image-object-recognition-based description as an ALT (alternate text) tag for images that are not described. It will also extract texts that are embedded within the image, using an OCR (optical character recognition) technology. To turn on screen-reader adjustments at any time, users need only to press the Alt+1 keyboard combination. Screen-reader users also get automatic announcements to turn the Screen-reader mode on as soon as they enter the website.
These adjustments are compatible with all popular screen readers, including JAWS and NVDA.
Keyboard navigation optimization: The background process also adjusts the website’s HTML, and adds various behaviors using JavaScript code to make the website operable by the keyboard. This includes the ability to navigate the website using the Tab and Shift+Tab keys, operate dropdowns with the arrow keys, close them with Esc, trigger buttons and links using the Enter key, navigate between radio and checkbox elements using the arrow keys, and fill them in with the Spacebar or Enter key.Additionally, keyboard users will find quick-navigation and content-skip menus, available at any time by clicking Alt+1, or as the first elements of the site while navigating with the keyboard. The background process also handles triggered popups by moving the keyboard focus towards them as soon as they appear, and not allow the focus drift outside it.
Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.
We aim to support the widest array of browsers and assistive technologies as possible, so our users can choose the best fitting tools for them, with as few limitations as possible. Therefore, we have worked very hard to be able to support all major systems that comprise over 95% of the user market share including Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera and Microsoft Edge, JAWS and NVDA (screen readers).
Despite our very best efforts to allow anybody to adjust the website to their needs. There may still be pages or sections that are not fully accessible, are in the process of becoming accessible, or are lacking an adequate technological solution to make them accessible. Still, we are continually improving our accessibility, adding, updating and improving its options and features, and developing and adopting new technologies. All this is meant to reach the optimal level of accessibility, following technological advancements. For any assistance, please reach out to